ביוזמת הרב יוסי מרגלית – יו"ר "רפואה שלמה", הנהלת המרכז הרפואי "איכילוב" ביום סיור מקצועי במרכזי הרפואה והחסד בבני ברק

 

אמש, ערך הרב יוסי מרגלית – יו"ר "רפואה שלמה", יום חשוב לעתיד הרפואה ואיכות הטיפול, במגזר החרדי בבית החולים "איכילוב". יום שיביא בעזרת ה' תועלת לרבים.
הסיור המיוחד והייחודי נערך ברחבי העיר בני ברק, עם הנהלת המרכז הרפואי "איכילוב", הגב' יעל דרומי והגב' איילת להב, בהשתתפות משה אנגלרד חבר הנהלת "רפואה שלמה", נבחרת יועצי רפואה מארגוני החסד המובילים ובכירים בקהילה. יחדיו, ביקרנו במרכזי הרפואה והחסד בעיר, בבתי גדולי ישראל ובעיריית בני ברק.
במהלך הסיור, עמדנו על הצרכים הייחודיים למשפחה החרדית, בהגיעה לקבלת טיפול רפואי. בישיבות עבודה ובסיעור מוחות נגענו בתחומים שונים בעולמות הרפואה, הנוגעים לאורח החיים במגזר החרדי כולו.
את היום פתחנו ב"חברים לרפואה", הנהלת הארגון הציגה את עוצמת פעילותם ההתנדבותית המורחבת, במערך אספקת תרופות שחלקן יקרות ומצילות חיים, הנתרמות מאנשים פרטיים ומחולקות לנצרכים. פעילות החסד של הארגון תומכת ללא הבדל בכל אדם, והיקף החיסכון שלהם לנזקקים עומד על למעלה מ-500 מליון ₪ בשנה. בפאנל נרחב הועלו סוגיות רבות בתחומי הרפואה והקהילה החרדית, ובפתיחות רבה ואוזן קשבת מצד כל הגורמים, נרשמו נושאים שיטופלו בעז"ה, ויצעידו את איכות הבריאות ללא התפשרות על דרך ההלכה.


היעד הבא היה בסניף הדגל של "מכבי", ברחוב רבי עקיבא בעיר. הנהלת "מכבי" חשפה אותנו לעבודת התאמתו של הסניף למגזר החרדי, הכולל תשומת לב בתכנון, שילוט, שפה והכשרת צוותות קופת החולים לשיח מותאם למשפחה החרדית, כשבכל עניין ובקשת עזרה, אנשי הקשר הקהילתיים פועלים לרווחת המטופלים. סביב שולחן עגול דנו המשתתפים בהליכים רפואיים חדשניים שיש צורך להנגיש מידע אודותם. איש החסד הרב מאיר קווין מארגון "רפואה ושמחה" שהשתתף בדיון ותרם מניסיונו הרב, שיבח את הנהלת "איכילוב" ו"מכבי", על שיתוף הפעולה ההדוק עם יו"ר "רפואה שלמה" הרב יוסי מרגלית.


בהמשך אף ביקרנו בתחנה החדשנית לבריאות המשפחה (טיפת חלב) מטעם עיריית בני ברק, תחנה הנותנת מענה למשפחות ברוכות ילדים ברמת שירות גבוהה ומתקדמת.


בבתי גדולי ישראל התקבלנו בהערכה רבה, הגאון הגדול מרן ראש הישיבה רבי שרגא שטיינמן שליט"א – חבר מועצת גדולי התורה, קיבל את המשלחת בחום והדגיש ש"מעבר למקצועיות הרפואית הנדרשת, ההצלחה האמיתית ברפואה היא להאיר פנים. זה מה שחשוב, וזה מה שצריך, וזה מה שהדור שלנו כ"כ זקוק לו" ובירך את הנוכחים בהצלחה רבה.
לאחר מכן עלינו לבית כ"ק מרן האדמו"ר ממודז'יץ שליט"א – חבר מועצת גדולי התורה, בדבריו חיזק את הנהלת המרכז הרפואי "איכילוב" ושאר המשתתפים כשאמר ש"הנכם עושים שליחות גדולה למרות שזו עבודתכם".


לסיום יום הסיור, התכנסנו למפגש בלשכת ראש עיריית בני ברק, עם ראשי האגפים הרלוונטיים בעירייה לישיבת סיכום מקצועית, בו הוחלט על שיפורים חדשניים, המשך שיתוף הפעולה והעמקת הקשר של המרכז הרפואי "איכילוב" עם תושבי העיר בני ברק והמגזר החרדי כולו.


בדברי סיכום הודה הרב יוסי מרגלית למשלחת, והביע את הערכת ארגון "רפואה שלמה" להנהלת "איכילוב": "כולי תקווה שיום זה יביא בשורה טובה לחולים ובני משפחותיהם, שהתובנות שהתלבנו היום ישפיעו על תשומת הלב המרבית למטופל החרדי ולצביון אורחותיו. העמקת הקשר תתעל את כל ההמלצות שעלו, לטיפול מקצועי עם תודעת שירות מותאמת, כיאה לרמתו הגבוהה של המרכז הרפואי "איכילוב".

Print Friendly, PDF & Email