הנתינה מעניקה חיים לעולם- יום ייעוץ באשקלון

כשפוגשים במרוכז בכל כך הרבה נתינה, מכל כך הרבה אנשים, בכל כך הרבה אספקטים ובצורה כל כך עמוקה, טהורה ומעומק הלב- אי אפשר שלא להתפעל. אתמול היה יום כזה, בשכונה צדדית באשקלון, הרחק מאור הזרקורים ובמעטה טבעי, לכאורה רגיל שכמעט איפשר לכל האירוע הכביר הזה להיראות כדבר שבשגרה.

עמותת 'רפואה שלמה', בראשות הרב יוסי מרגלית, הפיקה אתמול, יום שלישי, יום ייעוץ מרוכז שבו השתתפו רופאים ומומחים ממגוון אסכולות רפואיות שהעמידו שעות ארוכות מזמנם היקר- ללא כל תמורה- לטובת מתן ייעוץ רפואי עבור קהל מטופלים מכל שכבות הציבור.

אנשים רבים המצויים בהמתנה ארוכה, מייאשת ומייגעת שעשויה לעיתים להתפרש על פני חודשים רבים- קיבלו אתמול את האפשרות לבוא עם מסמכים רפואיים ולקבל חוות דעת ממומחים ומבכירי מערכת הבריאות בישראל- ללא המתנה, ביום מרוכז אחד, בבית הספר 'מסילה' בו הוקמו בחדרי הכיתות קליניקות קבלת קהל ייעודיות וזמניות- ללא כל עלות ובאופן שחוסך לאנשים המתנה מורטת עצבים של חודשים.

מי שהתוודע פעם לתחושה חסרת האונים של המתנה לאבחנה, לטיפול, לחוות דעת נוספת ממומחה והרגיש על בשרו את זמני ההמתנה הארוכים, את הייאוש משך כל ההמתנה בעודו סובל מכאבים, את חוסר האונים מול המערכת ומול ים המידע, את אי הוודאות לאן לפנות ומה הצעד הבא- יוכל להבין את התמורה האדירה של העשייה הציבורית רפואית של עמותת 'רפואה שלמה'.

בלא מעט מקרים, נוסף על קיצור פערי הזמן והבאת אבחנה ששמה קץ להמתנה מלווה בכאבים- ישנם סיפורי הצלת חיים של ממש כתוצאה מימי הייעוץ שמפיקה העמותה. מדובר בחוות דעת שלעיתים אף שולחות את המטופלים מיידית לאשפוז ואף לניתוח, שאם היו מחכים זמן נוסף יתכן שהיה מאוחר מידי…

 

  • מאות מטופלים קיבלו מענה וייעוץ מקצועי מבכירי הרופאים במערכת הבריאות בישראל • במהלך הערב נערך טקס חלוקת תעודות לרופאים שתרמו מזמנם היקר • עשרות מטופלים הופנו במקום לליווי וייעוץ מתמשך אצל הרב יוסי מרגלית.

 

אתמול (שלישי -26/7/22) נערך יום מרוכז שבו קיבלו את הקהל לפגישות ייעוץ וחוות דעת בכירי הרופאים בארץ ומיטב המומחים ממגוון קליניקות נחשבות בישראל בתחומי רפואה שונים.

החל משעות הצהרים הגיעו מטופלים להתייעצות אצל הרופאים המומחים:

פרופסור יהודה קולנדר – מנהל מחלקת אורתופדיה אונקולוגית בביה"ח ברזילי, ד"ר אלכס ארטמנוב- אורתופדיה כללית ביה"ח ברזילי, ד"ר סמי לוי – כירורגיה כללית בביה"ח ברזילי, ד"ר יניב ברגר – כירורגיה אונקולוגית בביה"ח שיבא, פרופסור שי קויתי – מנהל מכון ראומטולגיה בביה"ח מאיר כפר-סבא, ד"ר זאב פלדברין – מנהל יחידת כף רגל וקרסול בביה"ח וולפסון, ד"ר דימיטרי נימיק – מנהל שיקום לב בביה"ח ברזילי, ד"ר וול אנטון – מומחה לנוירוכירוגיה  בביה"ח שיבא, ד"ר עופר פורים – מנהל מחלקת גידולי מערכת העיכול בביה"ח שערי צדק, ד"ר סנדרה בניזרי – מומחית לפרקינסון והפרעות תנועה בביה"ח אסותא, ד"ר עמוס נאמן – מנהל מחלקת אורולגיה ילדים בביה"ח אסף הרופא שקיבל פניות בזום.

המטופלים הוזמנו בסדר מופתי על ידי צוות המשרד המסור, במהלך ההמתנה הוגש להם כיבוד קל ושתיה קרה וחמה. לאחר מכן נכנסו לחדרים מאובזרים: מחשבים, מיטות בדיקה, תחבושות, מסכי צפייה בצילומים וצילומי mri וכדומה.

לאחר ההתייעצות עם הרופאים המומחים, ניגשו המטופלים להתייעצות נוספת אצל הרב יוסי מרגלית שבהתאם לייעוץ הרופאים ורשם אותם להמשך ליווי, ייעוץ ותמיכה על ידו.

בשעה 19:00 הוזמנו כל הרופאים לטקס קבלת תעודות הוקרה על השתתפותם ביום הייעוץ של העמותה ותרומתם הכבירה לפונים הרבים שזכו לקבל מזמנם היקר. במהלך הטקס נשאו חברי העמותה דברי ברכה, כמו גם אורחי הכבוד, הרופאים והמומחים:

את הטקס פתח יו"ר 'רפואה שלמה', הרב יוסי מרגלית: "זוהי הפעם השביעית שאנו עורכים יום ייעוץ שכזה. בפעמים הראשונות יום הייעוץ נערך בבני ברק,  לאט לאט התרחבנו לראש העין, פתח תקווה, חדרה, וכעת הגענו לפריפריה. זה לא יאומן השינוי ברפואה בין מדינת גוש דן לדרום. אנשים שממתינים חודשים רבים לייעוץ מקצועי, קיבלו את הכל בחינם תודות לרופאים המיוחדים שבאו לכאן. הגדיל לעשות ד"ר שי קיותי שהביא את אשתו, אחות בהנהלת קופת חולים מכבי, וכן ד"ר עמוס נאמן- שנבצר ממנו להגיע אבל נתן ייעוץ דרך הזום, בחדר מיוחד שצוות המשרד הכין לשם כך. אני רוצה להודות לכלל הרופאים שנתנו מזמנם והקדישו את היום הזה לעזרה נטו עבור אנשים שזקוקים לכך כל כך. המילה 'ונתנו' נקראת מימין לשמאל ומשמאל לימין- כי מי שנותן, זה חוזר אליו בחזרה. תודה רבה לכולכם".

נופר שרעבי מנהלת דימות באיכילוב, שמלווה את העמותה מזה שנים ועדה להתפתחויות הכבירות שנעשו במהלכם, בירכה על המהלך המבורך: "אני מכירה את יוסי הרבה שנים, ועם הזמן כבר ממש נהפכנו להיות חברי משפחה, הזמן שמשפחת מרגלית, יוסי וחני, מקדישים עבור האחר, זה מדהים. אני רוצה גם להודות לרופאים שטרחו והגיעו אף מרחוק, וכמו"כ נשמח לשמוע את חוות דעתם ולהתייעל בהמשך הדרך".

פרופסור שי קיותי, שקיבל אינספור פניות במהלך היום המרוכז הזה והגיש חוות דעת בנושא הראומטולוגיה, שיתף בתחושותיו: "במילים ספורות, תודה שאפשרתם לנו לתרום. הכל בזכות האישיות המיוחדת של יוסי". ד"ר יניב ברגר שייעץ בנושא כירורגיה אונקולוגית, דיבר על ההתפעלות שלו מההפקה: " פעם ראשונה שנחשפתי ליום כזה, ואני שמח מאוד שהגעתי. מסרתי לצוות המשרד שאבוא לעוד אירועים כאלו ככל שיתאפשר. זה חסד נטו".

ד"ר וול אנטון, מומחה לנוירוכירוגיה  בביה"ח שיבא, מדגיש את התמורה האדירה של קיום יום ייעוץ ללא עלות המנגיש רפואה עלית לכלל שכבות הציבור: "טיפלתי במקרים מורכבים מאוד ושלחתי להמשך ייעוץ. זה תענוג לתת לאנשים שאין להם. המטופלים לא גמרו להודות על היוזמה הזו".

ישראל אלמסי מנכ"ל ידידים, שכיבד את המעמד בהשתתפותו שיתף בסיפור אישי: "לפני כשנה וחצי גילו אצלי אבנים בכליות, עברתי כאבים איומים וסבל מטורף. נסעתי לבית חולים תל השומר, כשבדרך אני מתקשר לרב יוסי להתייעצות. עד שמצאתי חניה, הרב יוסי הגיע לבית החולים, ליווה אותי ודאג לי לטיפול הטוב ביותר. הוא לא עזב עד שראה שאני בידיים טובות. וברשותכם, כאחד שמנהל מערך התנדבות של 40 אלף מתנדבים, אוסיף מילה על התנדבות: ים המלח  נחשב ים המוות, ימת הכנרת היא ים החיים. למה? שניהם מקבלים. אבל רק ימת הכנרת גם נותנת מעצמה לאחרים. הנתינה מביאה לנו חיים".

ד"ר עופר פורים, שקיבל מטופלים לייעוץ בנושא גידולי מערכת העיכול, שיתף בידידות האמיצה בינו לבין הרב יוסי מרגלית: "בתקופה בה אני מכיר את יוסי, החלפתי מלא מקומות עבודה, אבל יוסי נשאר באותו מקום, רק עוזר לאחר. יש לנו קשר יומיומי והתייעצויות קבועות. יוסי, תמשיך בדרך הטובה ותנגיש את הרפואה המתקדמת ביותר לכל המקומות בארץ".

מטופלים שהגיעו לרב יוסי שיתפו את מהלך החיים המסורבל מעת שגילו את הבעיה הרפואית אצלם. הם הודו בלב רחב על הליווי המקצועי שהם מקבלים מעמותת רפואה שלמה במשך כל השנה.

חשוב לציין, עמותת 'רפואה שלמה' פועלת כל השנה בליווי ותמיכה רפואיים בכלל התחומים.

משה אנגלרד חבר הנהלה ושותף מייסד ב'רפואה שלמה', שיתף מעט מהמתחולל מאחורי הקלעים של הפקת יום ייעוץ רחב היקף שכזה: "ארגון יום ייעוץ במתכונת של  'רפואה שלמה' דורש מחשבה רבה והתנהלות קפדנית. החל מפרסום והתכנים מסביב, עובר דרך תיאום התורים, תיאום עם הרופאים, הכנת החדרים, קבלת המטופלים ועוד. זו עבודה במספר חזיתות במקביל כל הזמן. כל זה שווה לאין ערוך, מיד כשאתה רואה את החיוך על פני המטופלים כשהם יוצאים עם חוות דעת מקצועית, כל האתגרים מתגמדים אל מול הרגע הזה. אני מבטיח שנערוך עוד ימים כאלו ונשתדל להגיע לכלל הישובים בארץ".

 

Print Friendly, PDF & Email