פגישת עומק על ההתפתחויות החדשות בתחום רפואת העובר

ביום חמישי, 28.7.22 נפגש היועץ הרפואי, הרב יוסי מרגלית עם פרופסורית אסנת וולפיש, מנהלת מחלקת נשים ויולדות בבית החולים בלינסון.

לפני מספר חודשים התמנתה פרופ' אסנת וולפיש למנהלת מחלקת נשים ויולדות בבלינסון וכחלק מכניסתה לתפקיד, היא מקיימת מפגשים עם יועצים בקהילות השונות ועם דמויות מפתח של עשייה ציבורית בתחום הרפואה בארץ.

פרופסור אסנת וולפיש, עברה התמחות בסורוקה באר שבע, בית החולים בעל אחוז הילודה הגבוה ביותר בארץ, לאחר מכן המשיכה התמחות בשיבא, ותת התמחות עובר בלונדון.

במהלך הפגישה עברה המנהלת עם הרב יוסי מרגלית על כל תתי ההתמחויות בבילנסון ופירטה גם על ניתוחים מורכבים תוך רחמיים לעוברים בסכנת חיים, כמו גם סיבוכים בלידות תאומים, חדרי לידה טבעיים, ניתוח קיסרי ידידותי, רפואה משלימה, הריון בסיכון ועל מגוון רחב של נושאים חדשים במחלקה העומדים לטובת המטופלות.

בפגישה נידונו מגוון הנושאים בהם ניתן להגיש עזרה רפואית בקהילה, הרב יוסי סיפר לפרופ' אסנת אודות יום הייעוץ המיוחד שנערך יומיים קודם באשקלון, ופרופסור ולפיש מצידה נרתמה לסייע לכל יום ייעוץ כזה שיערך במרכז הארץ.  בפגישה סוכם על מגוון רחב של שיתופי פעולה ופגישות המשך להרחבת העשייה המשותפת.

פרופסור אסנת וולפיש, סיפרה על ההיכרות רבת השנים שלה עם יו"ר 'רפואה שלמה': "אני מכירה את הרב יוסי עוד מתקופת התמחותי בסורוקה. אדם שכולו לב ורצון לעזור, כשההסתכלות הנכונה היא רק לטובת הפציינט. אני כאן לכל עזרה שתידרש".

הרב יוסי מרגלית מצידו הדגיש את החשיבות שבפגישתם עם תקופת היכנסה לתפקיד: "תענוג לראות את הלב הרחב של גברת וולפיש. מאז שהיא נכנסה לניהול המחלקה כאן בבלינסון, המחלקה עברה שינוי יסודי; הן מבחינת המקצועיות הרפואית והן מבחינת היחס למטופלות. אני שמח להעמיק את שיתוף הפעולה לטובת כלל החולים".

במסגרת ביקור הרב יוסי מרגלית בבית החולים בלינסון, נערכה פגישה נוספת עם ד"ר יובל גיאלצ'ינסקי, מומחה לניתוחים תוך רחמיים ומנהל המרכז לרפואת העובר בבית החולים בלינסון.

במהלך הפגישה שמע יו"ר 'רפואה שלמה' על ההתפתחויות החדשות ברפואת העובר, ביניהם ניתוחי בקע סרעפתי בעוברים ברחם אמם. ד"ר יובל גיאלצ'ינסקי אף הראה לרב יוסי מרגלית מצגת וסרטונים מיוחדים הנלמדים כעת ברחבי העולם בנושא רפואת העובר- לצורך העמקת התחקיר והכרת התחום.

בצירוף מקרים מיוחד או שמא בהשגחה פרטית מופלאה, ד"ר יובל גיאלצ'ינסקי נחלץ לעזרה בלייב לטובת ייעוץ למקרה דחוף שהגיע למשרדי עמותת 'רפואה שלמה', ותוך כדי הפגישה ד"ר יובל עבר על המסמכים והצילומים שהועברו לייעוץ של הרב יוסי, והעניק לאם המודאגת את חוות הדעת המקצועית ביותר.

ד"ר יובל גיאלצ'ינסקי, שמע על העשייה הרבה של העמותה בעבר ובירך על ההזדמנות להיפגש: "אני מכיר את פועלו של הרב יוסי שנים רבות, אני שמח על פגישות מעין אלו המוסיפות ידע רב ויכולת לעזור".

הרב יוסי מרגלית שהתפעל מהתזמון המושלם שלך הגעת המקרה הדחוף בו בזמן שהוא יושב עם אחד המומחים המובילים בתחום בארץ, אמר: "ממש משמיים נפגשנו, למדנו, והכי חשוב הצלחנו לעזור לאשה נסערת בחודש השמיני להריונה- בזמן אמת. זכות גדולה נפלה בחלקנו. אלו החומרים מהם עשויה הפעילות שלנו, יום יום- שעה שעה".

 

Print Friendly, PDF & Email