תזכרו איפה שמעתם ראשונים על המהפכה בשערי צדק

את הבשורה שיוצאת בימים אלו מ המרכז הרפואי שערי צדק לא כדאי לכם לפספס.
אתמול (יום שני 21.09) נערך סיור מקצועי חגיגי של הרב יוסי מרגלית עם חברי הנהלת עמותת 'רפואה שלמה' במחלקות נבחרות בבית החולים שערי צדק, בהן התוודעו חברי המשלחת על השיפורים הכבירים, הפרוצדורות הרפואיות המקיפות והטכנולוגיות החדשות שמעמיד בית החולים לטובת החולים.
המרכז הרפואי 'שערי צדק' עובר כבר תקופה ארוכה תנופה אדירה של תהליכים מרובי השקעה במגמה להביא לישראל רפואה עלית המתהדרת במומחים מבכירי המערכת הרפואית בישראל, כמו גם פרויקטים של שיפוצים והרחבות שנועדו להכיל את המגמה הזו על הצד הטוב והמקצועי ביותר.
גולת הכותרת של הסיור שנערך אתמול, היה הסיור בבנין הרדיותרפיה החדש, שבנייתו החלה ב2017 וכבר אז הרב יוסי מרגלית התעדכן בתוכניות המפורטות, וכעת הגיע במהירות חסרת תקדים לסיום הבניה ומצוי בעיצומו של תהליך אבזור המקום.
כחלק מהשלמת האכלוס שיסתיים בעז"ה בעוד חודשים ספורים, הוזמנה המשלחת של 'רפואה שלמה' להתרשם מהמקום ולהעלות על סדר היום -בישיבה מקצועית שנערכה בבנין- את הפעולות שראוי לנקוט על מנת לייעל את השירות לכלל החולים מרקעים שונים, וגם כיצד להעלות את המודעות לסרטן השד בקרב הציבור החרדי.
השיחה נערכה ברגישות יוצאת דופן תוך התייעצות קפדנית על האופנים בהם אפשר לייצר שיח על הנושא בהתאמה ובהנגשה הרמטית לגבולות הגזרה ההלכתיים, לניואנסים, לשפה ולקודים החברתיים במגזר.
בשביל להבין את הבשורה העצומה שטמונה בבניין הרדיותרפיה החדש של שערי צדק, כדאי להזכיר על קצה המזלג כי הרדיותרפיה (טיפול קרינתי) הוא טיפול שמשתמש בקרינה מייננת כגון קרני רנטגן או קרינת איזוטופים, בדרך כלל כחלק מטיפול בסרטן כדי לשלוט או להרוג תאים ממאירים ומועבר בדרך כלל על ידי המאיץ הליניארי.
טיפול בהקרנות עשוי להיות מרפא במספר סוגים של סרטן אם הם ממוקמים באזור אחד בגוף. זה יכול לשמש גם כחלק מטיפול מסייע, כדי למנוע הישנות של הגידול לאחר ניתוח להסרת גידול ממאיר ראשוני (למשל, שלבים מוקדמים של סרטן השד).
פרופסור ניר פלד, מומחה לרפואה פנימית, למחלות ריאה ואונקולוגיה ומנהל המכון האונקולוגי בשערי צדק, מצוי בקשר ארוך שנים עם הרב יוסי מרגלית ומכיר את פעילות העמותה, שיבח ללא הרף את פעילות העמותה והזכיר את טקס קבלת אות מגן שר הבריאות שקיבל הרב יוסי מרגלית ב2017 בהמלצת 17 חוות דעת משבחות של מנהלי בתי חולים ברחבי הארץ.
הסיור נחתם בהצלחה והיווה אבן דרך משמעותית בשיתוף הפעולה הפורה בין 'רפואה שלמה' למרכז הרפואי שערי צדק. הנוכחים כולם בירכו על סיור מוצלח שהביא לקדמת הבמה את הצורך העז לשפר ככל האפשר את שירותי הבריאות עבור כלל החולים בישראל.
Print Friendly, PDF & Email